0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

تشریفات مجالس خوب و ویژگی‌های آن

اغلب عروس و دامادها چندین ماه تلاش می‌کنند تا یک مراسم عروسی مطابق با ایده‌آل آن‌ها برگزار شود. انتخاب درست دفتر تشریفات باعث می‌شود که در نهایت یک مراسم با کیفیت مناسب برگزار شود. تشریفات عروسی در هر شهر یا منطقه‌ای با توجه به فرهنگ آن‌جا متفاوت می‌باشد. تشریفات عروسی برخلاف نامی که دارد تجمل‌گرایی در عروسی نیست بلکه نظم‌دهی به آداب و رسومی می‌باشد که با توجه به فرهنگ محل عروسی باید انجام شود. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌هایی که یک دفتر تشریفات خوب باید داشته باشد را بازگو کنیم.

توجه تشریفات به تزیینات محل مراسم

یکی از مواردی که تشریفات باید به آن توجه خاصی داشته باشد، تزیینات محل مراسم می‌باشد. با توجه به اینکه مراسم در کجا برگزار می‌شود باید تزیینات لازم را انجام دهند. مراسم ازدواج از سالیان دور یک مراسم باشکوه و مجلل بوده است. این جلال و شکوه فقط در تجمل‌گرایی نیست. گاهی می‌توان با ساده‌ترین تزیینات، محل عروسی را به یک مکان زیبا و به یاد ماندنی تبدیل کرد. امروزه دفاتر تشریفات عروسی با توجه به شرایط مراسم، تزیینات خاصی را مد نظر قرار می‌دهند که یکی از آن‌ها گل‌آرایی می‌باشد. اگر مراسم ازدواج در تالار برگزار شود، اکثر تالارهای سطح شهر دارای گل‌آرایی‌های زیبا می‌باشند، ولی اگر مراسم در باغ عروسی برگزار شود، تشریفات می‌تواند باغ عروسی را برای یک عروسی زیبا با گل‌های چشم نواز تزیین نماید.

توجه تشریفات به جایگاه عروس و داماد

یک تشریفات خوب عروسی باید به جایگاه و محل ورود عروس و داماد نیز توجه خاصی نشان دهد. جایگاه و محل ورود عروس و داماد اولین چیزی است که توجه مهمانان را به خود جلب می‌کند و همچنین تصویر زیبایی را در فیلم عروسی به جای می‌گذارد. امروزه در اکثر مراسم‌ها تزیینات جایگاه و ورودی محل مراسم با بادکنک‌های رنگارنگ با توجه به تم عروسی و یا با گل‌آرایی‌های زیبا انجام می‌شود. یک تشریفات خوب باید با توجه به سلیقه عروس و داماد این تزیینات را برای جایگاه عروس و داماد و همچنین ورودی محل مراسم انجام دهد.

توجه تشریفات به موسیقی مراسم

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های عروسی موسیقی آن است. از دیر باز در ایران باستان مراسم‌های عروسی با رقص و پایکوبی همراه بوده است، پس می‌توان گفت موسیقی یکی از رکن‌های اساسی مراسم عروسی می‌باشد. یک تشریفات خوب باید یک گروه موسیقی عالی برای مراسم در نظر بگیرد و در ابتدا باید از این اطلاع پیدا کند که آیا موسیقی زنده برگزار شود و یا اینکه به صورت ضبط شده پخش شود. همچنین با توجه به سلیقه موسیقی عروس و داماد باید قبل از مراسم آهنگ‌هایی که قرار است در مراسم عروسی پخش شود را با گروه موسیقی هماهنگ کند و نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که آهنگ‌هایی که باید در قسمت خاصی از مراسم مثلا در زمان رقص دو نفره عروس و داماد پخش شود را باید به گروه موسیقی اطلاع دهد.

توجه تشریفات به پذیرایی و شام مراسم

این قسمت نیز یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های عروسی است که تا مدت‌ها در ذهن مهمانان باقی می‌ماند. یک تشریفات خوب و باشکوه باید تدارکات و پذیرایی خوبی داشته باشد. وقتی کارها به یک تشریفات عروسی سپرده می‌شود، توجه به این مورد نیز بر عهده تشریفات می‌باشد. یک تشریفات خوب باید از بهترین میوه‌ها و شیرینی‌ها با کیفیت عالی برای پذیرایی استفاده نماید و همچنین نحوه پذیرایی را نیز باید مد نظر قرار دهد و به بهترین نحو از مهمانان پذیرایی کند. وعده شام، پایان‌دهنده و مهم‌ترین بخش عروسی می‌باشد زیرا بسیاری از افراد که به موسیقی و تزیینات اهمیتی نمی‌دهند، حتما به شام مراسم توجه خواهند کرد. در این مورد نیز توجه تشریفات عروسی به شام مراسم نیز اهمیت دارد، باید غذای با کیفیت و خوب را با تزیین زیبا و سفره‌آرایی خاص که توجه را به خود جلب کند برای مهمانان سرو کند و عروسی را به نحو احسن پایان دهد.

درج نظر
دسته بندی ها
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
صندلی
میز
ظروف پذیرایی
گرمکن غذا
لوازم نورانی ال‌ای‌دی
لوازم دیزاین و سرگرمی
لوازم گرمایش و سرمایش
تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی
بک‌گراند
پک پذیرایی ترحیم
خدمات
بازگشت به بالا